Frakt

Orderbekräftelse:
När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkterna, priser, fakturerings- och leveransadress. Är något fel i beställningen bör du omedelbart kontakta oss via e-post till info@lakritsroten.se – ange vad som är fel och kom ihåg att uppge ordernumret som hör till ordern! Har du inte fått någon orderbekräftelse så har ordern inte kommit in till oss – kolla din skräppost eller ta kontakt med oss så hjälper vi dig.

Fraktkostnad:
29kr inom Sverige. Fri frakt för alla beställningar över 499kr.

Beräknad leveranstid:
1-3 dagar (Företag 1-5 dagar)

Fakturaavgift:
Ingen (0kr) fakturaavgift tas ut i konsumentkassan (Kassa) eller företagskassan (30-dagars faktura).

Större leveranser:
Vid köp över 5000 kr kan leveransen ta mellan 1-5 dagar.

Våra fraktsätt:
Vi sammarbetar med DHL vilket är tryggt och snabbt inom Sverige. Paketet levereras till ditt närmaste DHL Service Point-ombud, och du hämtar ut det på en tid som passar dig, efter att du blivit aviserad via sms, e-post eller brev. Du kan närsomhelst se vart din order befinner sig med ditt spårbara kollinummer, på www.dhlservicepoint.se eller ring, 0771-345345 för mer info.

(Skulle din order överstiga möjligheten för att skicka som paket pga tex övervikt, kontaktar vi dig innan vi skickar, för andra alternativa fraktlösningar.)

Länder:
Lakritsroten levererar endast inom Sverige.

Förseningar:
Vi gör vårt bästa för att leverera i tid. Tyvärr uppstår ibland förseningar. Vi garanterar därför inte leverans till en viss dag och resarverar oss alltid för försenignar. Om det sker förseningar från Lakritsrotens butik så meddelar vi dig direkt.

Ej uthämtat paket:
Om leveransen inte blir uthämtad debiterar vi dig 100:- för merkostnader som det medför oss samt blir du debiterad för varorna som vi kasserar. Ej uthämtat paket räknas inte som hävning av köp.

Information om skadat god(i)s:
Är paketets yttre skadat när du hämtar ut det? Anmäl det direkt på plats, alternativ meddela ombudet för att göra skadeanmälan.

Är paketet helt på utsidan, men trasigt på insidan? Då kan du maila oss direkt! info@lakritsroten.se. Ange både ordernummer och kolli-id!

Öppetköp och ångerrätt:
I Sverige har man ingen ångerrätt på livsmedel, som är ett undtag i lagen. Vid eventuell tvist följer vi alltid Allmänna Reklamationsnämnden (www.arn.se). Sortiment grupperna ”Kropp & Själ” och ”Litteratur” gäller 14dagars ångerrätt.

Information om reklamation:
Meddela oss via mail varför du inte godtar varan samt ange på vilket sätt du anser att varan är felaktig på info@lakritsroten.se. (Har du möjlighet att maila bild är det alltid ett plus!). Ange ordernummer och gärna telefonnummer till dig så kontaktar vi dig så snart som möjligt för att kunna hjälpa dig på bästa sätt! Vid eventuell tvist följer vi alltid Allmänna Reklamationsnämnden (www.arn.se).

Lakritsprovningar

Nyhet! En upplevelse utöver det vanliga.. Provningarna ger oss en spännande inblick i lakritsens historia, ursprung och dess olika användningsområden. Nytt för i år- egentillverkning av lakrits på plats. Med vår varma nykokta lakritsdeg från Haupt Lakrits formar du din egen lakrits och pudrar med valfri topping!! Tillsammans med våra experter smakar vi även på flera olika lakritssorter, salt, super salt, söt, mjuk seg, hård i en mängd olika smakkombinationer som rökt, chili, ingefära, choklad mm. På menyn står likaså den rena lakritsen, rålakrits, grunden för all lakrits, lakrits i råaste form helt enkelt…